El servei d’Aparcament Regulat (ORA) de l’Ajuntament d’Elx que gestiona PIMESA, admet ja el pagament a través del telèfon mòbil.
Les aplicacions EasyPark i Presto Parking són les dues primeres plataformes des de les quals es poden realitzar els pagaments després de la modernització del sistema que s’ha dut a terme durant l’estiu. Existeixen altres dues aplicacions que s’activaran en breu per haver superat ja el període de proves i una cinquena que es troba en període d’avaluació. D’aquesta manera s’ofereix a l’usuari un servei més accessible i adaptat a les noves tecnologies que facilita la seua utilització.
La modernització del sistema de gestió del servei ORA, que ha suposat una inversió de més de 300.000 euros inclou tant l’adaptació dels parquímetres a la utilització d’aplicacions per a pagament amb el mòbil com el pagament mitjançant targeta bancària o amb el NFC del telèfon.
La utilització dels parquímetres s’ha adaptat perquè els usuaris es puguen beneficiar dels diferents aspectes inclosos en l’ordenança, com per exemple que s’eximisca del pagament durant les dues primeres hores als vehicles híbrids i elèctrics. La introducció de la matrícula del vehicle a l’inici de l’operativa és ara imprescindible per a l’obtenció del tiquet i la gestió dels beneficis particulars als quals puga accedir cada vehicle per les seues característiques. El servei ORA té com a objectiu garantir la rotació d’aparcament en zones comercials, per aqueix motiu el temps màxim d’estacionament en la zona regulada està limitat a dues hores.